“Vääritud Tõprad”(2009)

Rühm USA sõduritest tegutseb natside poolt okupeeritud Prantsusmaal tappes kõik mis liigub ning millel on natsisümboolika, natsid kutsuvad nad tõbrasteks. Rühma peaeesmärgiks aga saab hävitada Natsi-Saksamaa liidrid kes just kogunevad ühesse Pariisi kinno natsliku propagandafilmi esilinastusele. Kuid samasugused plaanid on ka kinoomanikul, juudi tüdrukul Shoshannal, kelle suurimaks sooviks on natsi-Saksamaa enda ette põlvile panna.

Mina olen üles kasvanud vaadates vene filme, kuidas vaprad Punaarmee sõdurid “Hhuurraa” hüüdes mööda eikellegimaad kuulide ette jooksevad, ning üldjuhul peategelased ka surevad, et film realistlikum tunduks. Ameerika sõjafilme pole eriti vaadanud, õigemini ei tule ükski meelde, ainus mis mulle nende kohta räägiti, et nad näitavad sõda liiga ilusana. Küllap see nii ongi. Kuid üht võin kindlalt öelda, ärgu keegi meist puutugu sõjaga kokku, kunagi.

Järjekordne Tarantino film, mis on täis verd, musta huumorit, vaikseid ja vägivaldseid mehi, huvitavad vaenlased, tugevaid naisi, kättemaksu ja lugu, mis on nii segane, et esimest korda vaadates ei saa mõnest kohast aru. Filmil on kuhjaga miinuseid, ning las ma naudin nende loetlemist: pikad vestlused ja liiga pikad pausid, vaataja jõuab juba läbi mõelda kõik mis edasi võiks juhtuda, aga juhtub see mida vaataja ei oodanudki. Need vähesed stseenid kus on märulit on seal on kõiki tegevusi raske võitu jälgida. Pinge krutitakse üles 15 minuti pikkuse vestlusega ning siis 20 sekundiline tulistamisstseen ja kõik. Alles veidi hiljem saab aru mis selles lühikeses stseenis juhtus. Kohati on vägivalda liiga palju ja liiga palju mõttetuid surme. Kuid selline see sõda on, surevad need kes on elu kõige rohkem väärt, ning ellu jäävad need, kes on seda vähem väärt.

Aga plusside juurde: selle filmi plussideks olid filmi miinused. Imelik mis? Aga nii see on, mulle meeldisid need närvikõditavad dialoogid, verised stseenid, kättemaks ja mul oli väga kahju, et see nii kiirest lõppes. Põhjuseks, miks see film inimestele meeldis on huvitav lugu, täpsemini mitte lugu ise vaid see kuidas seda meile näidati, teiseks me nägime sõja lõppu, ka üks pluss, Baltimaades on tähtsaks ka veel see, et kaasa aitasid ameeriklased mitte venelased. Ning mis veel tähtis, filmis hukkuvad ka kangelased nii, et see muutis natuke realistlikumaks. Tarantino ei plaaninudki teha dok.filmi, see on meelelahutusfilm ja ei midagi muud ning meelt lahutas ta korralikult.

Selle filmi parimaks näitlejaks oli nii minu kui ka palju autoriteetsemate inimeste arvates Christopher Waltz, lausa lust vaadata kuidas ta mängib seda natsi. Selles filmis on ta minu lemmik, vaatamata sellele, et ta on kurjam. Lihtsalt vaadake ta miimikat ja üleüldse näitlemisoskust. Teised näitlejad jäid tema kõrval varju, kuigi seal oli ka Brad Pitt ja Michael Fassbender ja Til Schweiger nende oskused jäid veidi märkamatuks.

Tarantino tegi  ajuvaba meelelahtusliku märulifilmi mis on täis häid ja tuntuid näitlejaid, veriseid stseene ja palju muud head, kuid natuke on siin ajaga probleeme, vaatajate närvid krutitakse liiga üles ja action toimub liiga kiiresti.

Minult saab hindeks 7/10

  1. “…natsid kutsuvad nad tõpradeks” – uus tase värdkeelsuses. Õnnitlen.

    • miiu
    • 9. mai 2012

    ega nad vääritud tõprad olnud juhuslikult?

    • telc
    • 10. mai 2012

    Ma arvan, et pärast sellise filmiblogi ilmumist süütavad mnc ja teised oma ekraanid ja kodukinod ning hakkavad omavahel kirimalet mängima ise põnevusest ruiates.

    • Ma saan aru küll, et tahaks hirmus intelligentsena ennast näidata internetiavarustes, sellistena pseudo-viisakatena kuid, kas te natukene konkreetsemalt saaksite seletada, mida te öelda tahtsite?
      Kui tahate viidata, et blogi on jama, siis öelge, ning ärge vaadake seda enam. Selles pole sundi. Ma arvan, et on vähemalt üks inimene siin maailmas lisaks autorile, kellele see blogi meeldib.
      Kui on igav, öelge kuidas paremaks teha.

  2. Olgu, parandused tehtud, aitäh, et viitasite, kas nii sobib?

    • Roth
    • 10. mai 2012

    Inimesed, kes kirjutada ei oska, ei peaks seda ilmselgelt tegema. Internet on nagunii prügi täis, vaja siis seda juurde toota.

    • Sellise loogika järgi tegutsedes jääksime paljudest ajalehtedest ja infoportaalidest ilma. Ning vabandan väga kui mul paar sõnastusviga on, aga kellel neid ei esine?

        • Roth
        • 10. mai 2012

        Nagu ma ütlesin, internet on niigi prügi täis.

      • Ok, olen nõus, et internet on prügi täis. Aga ma ei arva, et minu kirjutatud on prügi
        Kas siis on?

    • miiu
    • 12. mai 2012

    mina nokkisin kõigest pealkirja kallal 🙂 free country, kirjuta-kirjuta!

  1. No trackbacks yet.

Lisa kommentaar

