“Algus”(2010)

Dom Cobb  on vilunud kurjategija, kes varastab väärtuslikke saladusi sügavalt alateadvusest magamise ajal, mil inimese meeled on kõige haavatavamad. Cobbi oskused on teinud temast hinnatud spetsialisti kaasaegse tööstusspionaazhi vallas, kuid samas ka tagaotsitava kurjategija, millepärast kaotas ta kõik mis talle kallis on. Talle pakutakse võimalust lunastuseks, kuid ülesanne on Cobbi jaoks raske. Idee varastamise asemel tuleb algidee istutada inimese pähe.  Kui teda saadab edu, on see ideaalne kuritegu. Kuid teisel pool inimese teadvust ootab Cobbi vana vaenlane…

201o.aasta üks kõige edukamaid filme millest räägitakse veel siiamaani, ning miks ei peakski? Head ja tuntud näitlejad, erieffektid, huvitav lugu jne. On ainult üks küsimus: Miks see film Oscarit ei saanud?

Lugu ise on tegelikult väga lihtne: meeskond peab kelleltki midagi varastama, aga kõik läheb valesti, samasuguse looga on ka “Itaalia Rööv” ja “Kadunud 60 sekundiga” jne. Kuid “Alguse” unikaalsus seisneb selles kuidas on seda lugu meieni toodud. Võtan mütsi maha Nolani ees, kes suutis sellise asja oma peas läbi mõelda ning paberile ja seejärel kinolinale panna. Nolan tegi väga kavala käigu seoses sellega, et võttis teemaks niivõrd lihtsa ja igapäevase kuid samas niivõrd keerulise asja nagu unenäod ja alateadvus.

Muidugi on ka sellel filmil omad miinused, ning selleks on kuidagi mitte väga osavalt , kuidagi kuntslikult süžee pikendamine, eriti lõppu poole, ei oodanud juba ära millal see kogu märul lõpeb. Märuli kohta ütlen niipalju, et see oli isegi natuke kohatu. Kuidas saavad alateadvuses olla relvastatud sõdurid või turvamehed? Tulistamisstseenid olid kuidagi sobimatud minu arvates. Jah, tagaajamised, plahvatused ja looduskatastroofid olid igati sobilikud, kuid ikkagi, tulistamine oli vähemalt kohati sobimatu.

Veel üheks, ma ei oska öelda,  on see miinuseks või plussiks, oleneb muidugi vaatajast, olid need sündmuste ebaloogiline järjekord. Segadus tekib juba esimesi 15 minutit vaadates, ning segadus püsib filmi lõpuni ning veel peale seda. Kogu selle filmi sisust ei saa esimese korraga aru iga inimene, kusjuures filmis oli üks väga sügav ja filosoofiline sõnum/mõte.

Suurimateks plussideks on näitlejad: Leonardo DiCaprio, Joseph Gordon-Levitt, Tom Hardy, Ellen Page, Marion Cotillard jne. Erieffektid on sellised, mida nähes vajus mul suu lahti ning ma arvan, et ma pole ainuke kes oli niivõrd vaimustuses nendest erieffektidest. Plahvatused, kokkupõrked ja igasugu hüpped ja transpordi juhtimise tehnika jääb üldse nende erieffektide kõrval varju. Veelkord on tarvis müts koos skalbiga Nolani ees maha võtta selliste effektide eest. Minu mõistus näiteks ei ole lihtsalt võimeline sellist asja välja mõtlema, selle teostamisest ei hakka rääkimagi. Ja loomulikult ei saa mainimata jätta Hans Zimmeri kirjutatud muusika selle filmi jaoks. See on lihtsalt võrratu.

Minult saab hindeks 7.5/10

Advertisements
  1. No trackbacks yet.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: